THE NEW SITE IS ONLINE! - FREE SHIPPING
SHOPPING CART

No Products in the Cart

TOTAL:
€0,00

THE STORY OF A JOURNEY

Sir Watson and Mr Parker’s journey begins at 12/14 Long Acre, London.

THE BEGINNING OF THE ADVENTURE

Not far from their Covent Garden Club.

The library founded by Edward Stanford in 1853 - at the time it was destination of famous explorers such as Robert Falcon Scott and David Livingstone – is still there today and it is a treasure of ancient maps and logbooks.

Shortly after, they embarked on a British Navy ship […]

NAVIGATION AND DISCOVERIES

On a cold September morning: they sailed with clear days and gusts of wind, reaching unknown and distant lands.

They pushed their eyes away, farther than they could imagine.

Every time they raised the anchor, they abandoned a constraint of their time: they listened everything there was to listen, they understood everything there was to understand.

store
UN NUOVO BAGAGLIO DI ESPERIENZE

Tornarono più liberi e consapevoli.

Tutte le esperienze fatte, se le portarono cucite addosso: nei modi, negli abiti, nelle originali calzature che avevano disegnato e realizzato a mano, per muoversi in quei luoghi inesplorati.

Le Watson&Parker, per l’appunto: le scarpe che racchiudono l’essenzialità e la concretezza British dentro lo spirito e le emozioni del mondo.

Our Philosophy

Watson&Parker is the first footwear range to combine British style with hipster vibe..

DUE CARATTERISTICHE FONDAMENTALI

Proposte in tanti varianti di tessuto, pellame e colori, le Watson&Parker non sono l’ennesima rivisitazione di una sneaker, ma scarpe non comuni, con due caratteristiche fondamentali che le differenziano da tutte le altre.

Innazitutto, è una calzatura destrutturata.

Priva all’interno di componenti rigide, è completamente sfoderata, fatta solo con materiali naturali (pellami, cotoni, lane, ecc.), e ha una suola ultralight: per tutte queste ragioni, è tra le calzature più leggere del mercato.

Poi, è il risultato di una lavorazione artigianale, fatta in Italia.

TRADIZIONE IN CHIAVE CONTEMPORANEA

La particolare cucitura segue l’antica lavorazione San Crispino, realizzata da artigiani e simbolo del made in Italy.

Tomaia e soletto sono unite tramite l’infilatura manuale di un filo molto spesso: troppo spesso per essere cucito da una macchina.

Le Watson&Parker recuperano la raffinata cultura calzaturiera italiana e la ripropongono in chiave contemporanea. Sono un piccolo gioiello di capacità manifatturiera, con un posizionamento diverso, anche nel prezzo, da un classico prodotto in serie.

store
A JOURNEY STILL IN PROGRESS

It is about a journey that began more than a century ago in a world unexplored but with precise boundaries: taste, refinement and constructive care.

They carry with them a precious load, made of craftsmanship and experience: evident in the attention to detail and the care of linings and uppers, in the study of the raw material, in the work strictly done by hand, in the quality and three-dimensional experience of fabrics and hides used.

A unique product, for taste and workmanship: a step towards a new elegance, in the sign of the foresight of the great explorers, with the comfort and aesthetics of our days.

English